Despre proiect

Sectorul public și sectorul ONG, mai bine pregătite pentru fondurile UE 2014-2020

Asociația Actori Europeni, în parteneriat cu Asociația Eurocentrica au derulat proiectul Instruire, metodologie și platformă de informare și pregatire a Coaliției pentru programare POS DRU.

Proiectul este cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, codul SMIS 40130.

Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 499.350 lei, din care:
– 424.451,75.lei – valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European;
– 9.987,10 lei – cofinanţarea eligibilă a beneficiarului

Obiectivul general al proiectului: Crearea unei administrații publice mai eficiente și mai eficace în beneficiul socio-economic al societății românești.

Scopul proiectului: Creșterea capacității proprii a Asociației Actori Europeni și a Asociației Eurocentrica (partener în proiect) de a colabora cu administrația publică, în vederea obținerii unor îmbunătăţiri structurale și de proces ale managementului ciclului de politici publice privind fondurile și instrumentele de coeziune și structurale

Grupul ţintă al proiectului este format din angajați și voluntari ai celor doua asociații partenere, ai altor ONG-uri precum și funcționari din Ministerul Muncii.

Principalele activităţi ale proiectului constau în sesiuni de training pentru angajați și voluntari ai celor două asociații partenere, ai altor ONG-uri precum și funcționari din Ministerul Muncii, elaborarea a două ghiduri de bune practici, elaborarea unei platforme online.

Ghidurile de bune practici pentru ONG-uri, respectiv pentru autoritati publice, in procesul decizional privind fondurile europene, pot fi consultate aici:

Ghid de bune practici pentru ONG-uri in procesul decizional privind fondurile europene: Ghid 1-ONG 

Ghid de bune practici pentru autoritati in procesul decizional privind fondurile europene: Ghid 2-autoritati

Proiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de zece luni, în București. Prin implementarea proiectului s-au obținut rezultatele precum: peste 30 de persoane instruite, 300 bucăți ghiduri editate, o platformă online funcțională.

foto comunicat presa final

4 raspunsuri la Despre proiect

  1. Gheorghevici Teodora 30 septembrie 2013 la 17:24 #

    Buna ziua! Am inteles ca durata proiectului este de 10 luni. Dar care este perioada sa? Care este data de inceput si care este data de finalizare? Va multumesc.

  2. roxana 8 ianuarie 2014 la 22:08 #

    Care sunt pasii pentru realizarea proiectului?
    Ce conditii trebuie indeplinite?

  3. Treanta Sanda 26 noiembrie 2014 la 14:34 #

    Buna ziua,

    Reprezint o firma de consultanta care a incercat sa depuna 1 proiect in cadrul apelului 176 din POSDRU (DMI 3.1. – dezvoltarea antreprenoriatului) cu deadline 24.11.2014, ora 16.00. In ciuda eforturile de incarcare a Cererii de finantare in aplicatia action web (timp de mai bine de 2 ore), Cererea de finantare nu a putut fi transmisa datorita incapacitatii de salvare a partenerului nr. 3 (aplicatia nu dadea efectiv o eroare, ci doar nu se salvau datele introduse). Dupa incercari repetate de incarcare de pe mai multe browsere de internet, pana la ora 16.00 nu s-a putut finaliza cererea de finantare. Mentionez ca in prezent suntem beneficiarii unui proiect POSDRU in implementare (plus multe altele derulate pentru diferitii clientii), deci exista experienta in „manuirea” Action web. Am transmis un e-mail rapid la AMPOSDRU si apoi am telefonat la AMPOSDRU in vederea obtinerii unor solutii/explicatii. La e-mail nu am primit nici pana azi raspuns, iar la telefon mi s-a explicat ca sunt probleme cu serverul, dar nu se poate face nimic si nici nu se prelungeste termenul de depunere. As dori sa stiu daca mai sunt si alti beneficiari care au trecut prin situatii similare la depunerea de proiecte in acest apel si daca da, exista vreun demers oficial catre AM POSDRU (avand in vedere ca pregatirea unui proiect atat de complex intr-un timp atat de scurt a presupus un efort considerabil, finalizat cu excluderea in mod incorect a unui potential beneficial din competitia de proiecte). Multumesc!
    Cu stima,

    Sanda Treanta
    Consultant
    SC SAND MAR CONSULTING SRL
    Tg.Mures, str. Budiului, nr. 76
    Tel: 0743019624
    E-mail: sandmar.consulting@gmail.com

  4. Voichita 19 ianuarie 2017 la 11:51 #

    Buna ziua,
    sunt administrator la o asociatie de proprietari. Intrebarea mea este legat de accesarea unor fonduri pentru reabilitare termica a blocului in care locuiesc prin atragerea de fonduri europene
    capitolul :
    Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon:
    Sprjinirea eficienței energetice și utilizarea energiei regenerabile in infrastructura publică, inclusiv clădiri publice, și în sectorul locuințelor
    • reabilitarea termică a clădirilor publice, inclusiv măsuri de consolidare a acestora;
    • reabilitarea termică a locuințelor, inclusiv de consolidare a acestora;
    • promovarea surselor regenerabile de energie: panouri solare, panouri fotovoltaice, etc.
    Ce conditii trebuiesc indeplinite de catre asociatia de proprietari pentru a putea obtine aceste fonduri.
    Va multumesc.
    • sisteme inteligente pentru promovarea și gestionarea energiei electrice;
    • investiții în iluminatul public, inclusiv ambiental;
    2014-2022

Lasă un răspuns