Ce si cum se va finanta in domeniul social/educatie, dupa 2014? Daniela Manuc, Director General Adjunct POSDRU raspunde cititorilor

Incluziunea sociala, formarea profesionala si alte sub-domenii ale viitorului „POS DRU”, modul de selectie a proiectelor dar si structura sistemului de gestionare a finantarilor fac in prezent obiectul analizelor si discutiilor care vizeaza viitoarele fonduri UE, incepand cu anul 2014. Daniela Manuc, Director General Adjunct al Autoritatii de Management va acorda un interviu uelive.ro in cadrul caruia va raspunde si intrebarilor transmise de cititori.

UPDATE (5 august 2013) – Interviul cu raspunsurile la intrebari a fost publicat aici.

Daniela Manuc a prezentat recent situatia actuala in ceea ce priveste pregatirea documentelor si propunerile primite de la partenerii care participa la consultari. Prezentarea poate fi urmarita aici

Tot pe uelive.ro -aici puteti gasi propuneri detaliate pe domeniile si sub-domeniile viitorului POS DRU, centralizate in urma intalnirilor care au avut loc cu organizatii din tara, desfasurate de Coalitia ONG-uri pentru Fonduri Structurale.

, , , , ,

14 raspunsuri la Ce si cum se va finanta in domeniul social/educatie, dupa 2014? Daniela Manuc, Director General Adjunct POSDRU raspunde cititorilor

  1. Nelu 19 iulie 2013 la 13:25 #

    1.Daca avem un invatamant asa performant,nu cumva aceste cursuri sunt degeaba?
    2.Caror domenii de activitate se adreseaza?..mai avem ceva din industrie?
    3.Aveti idee cum se desfasoara aceste cursuri in afara unor tabele de prezenta care se semneaza la sfarsitul cursului??

  2. Adi 19 iulie 2013 la 16:47 #

    1. Cum asigurati mobilitatea si posibilitatea transferului unui bursier de la un grup tinta la altul…Sau grupurile tinta sunt „batute” in cuie ?
    2. Aveti in vedere stipularea situatiei in care din motive obiective externe vointei bursierului acesta nu mai pote continua contractul in cadrul unui grup tinta si acesta sa se poata transfera si indeplini olbigatiile contractuale in alt grup tinta?
    3.Daca pana acum nu ati avut clauze stipulate in contractele incheiate in trecut, aveti in vedere macar in viitor crearea unor burse de tip „buffer” care sa permita mobilitatea si transferul dintr-un grup tinta in altul?

  3. George 23 iulie 2013 la 10:51 #

    Buna ziua,

    As dori sa pun doua intrebari care, cred ar trebui, sa preocupe managementul programului

    1. Daca totusi conceptia programului in urmatoarea perioada de programare va viza concentrarea pe rezultate relevante pentru economie si piata muncii (someri angajati, persoane integrate pe piata muncii, instrumente dezvoltate dar si aplicate efectiv, etc.) si mai putin pe procese (ce si cum sa facem – reguli de utilizare a banilor, hartii, justificari, cursuri, doctorate, seminarii, etc. )?

    2. Daca totusi se renunta la abordarea individuala (cursuri, seminarii, etc.) si se va merge pe abordarea integrata (de exemplu investitii in locuri de munca sau sprijin pentru angajatori sa creeze locuri de munca si programe de formare pentru acele locuri de munca in acelasi proiect)?

    Multumesc

  4. AHIVE 23 iulie 2013 la 14:06 #

    Am inteles ca deja a venit un raspuns usturator de la Bruxelles cu privire la draftul anuntat. Septembrie bate la usa si nu s-a facut mare lucru. Daca exista blocaje, apareti, oameni buni, la televiziuni sau in presa si mentionati-le punctual! Este efectiv crima fata de prezentul si viitorul nostru sa ratezi o asemenea sansa. Toleranta zero fata de excroci si incompetenti!
    M-am uitat pe documentele postate, dar nu am vazut nimic despre cercetare. Cand tari ca Norvegia si Finlanda au investit major, in perioada de criza, in cercetare, cu rezultate vizibile, la noi ce se doreste din aceasta perspectiva?
    Am participat la un program POSDRU in anii 2011-2012 si lucrurile au mers f. greu si cu situatii inacceptabile! Exista programe coerente pe diferite domenii: economic, socio-uman etc? Unde am putea vedea lista lor?
    Toata admiratia pentru cei care se zbat ca lucrurile sa functioneze normal! Am vazut colegi mai tineri care au facut la fel si in cazul nostru, dar cu o presiune teribila asupra lor, multi au clacat nervos datorita haosului administrativ si a smecherilor din esaloanele superioare. Nu-mi doresc sa revad asemenea experiente daca voi mai participa pe viitor la programe cu finantare europeana!

  5. Soitu Laurentiu 23 iulie 2013 la 14:08 #

    Sugeram sa se reanalizeze marimea grupului tinta! A forma cu adevarat 3-4000 de oameni printr-un proiect este imposibil – si acum, in 18 luni dar si in 36! In aceste situatii se intampla ca:
    1. Ne facem ca facem! Este calea distrugerii oricarei credibilitati fata de finantator, fata de cei chemati in grupul tinta si fata de sine – fiindca accept si eu ca ma pot inrola acelora care se fac a face!
    2. Formam mai multi oameni decat exista in sistemul de invatamant, bunaoara! A se vedea nr celor din 2010/2013!
    In acest scop sugeram:
    1. Proiectele sa ofere singure modalitatea de a verifica daca este viabil/util si utilizat ceea ce s-a invatat! Poate fi o conditie a sustenabilitatii!
    2. Pentru realizarea obiectivelor FSE este necesar un mai mare accent pe dimensiunea europeana, transnationala a formarii.
    3. formatorii nu pot fi de la acelasi nivel de pregatire cu cei chemati spre formare! Formarea poate fi incredintata doar celor neegali! Relatia intre egali poate fi inlocuita, eventual, cu relatia dintre asemanatori, transnationali!
    4. Prezenta celor din educatie intre evaluatorii initiali si cei ai procesului de implementare. In acest moment punctajul important este acordat pentru aspectele bugetare, nu pentru idee, noutatea ei si importanta problemei adusa in atentie!

  6. Alex Popescu 23 iulie 2013 la 14:12 #

    Cum se va modifica sistemul de depunere a proiectelo (Actionweb) si cel de selectie (primul venit/primul servit)? va multumesc!

  7. Maria Georgescu 23 iulie 2013 la 14:17 #

    Ce se intampla cu fondurile din componenta economie sociala? Ce se va intampla cu acest domeniu pe viitor, in cadrul urmatorului POSDRU? Multumesc!

  8. Adrian Marinescu 23 iulie 2013 la 14:21 #

    Este realizabila, in opinia dv,. comunicarea cu AM exclusiv electronic, adica transmiterea online a tuturor documentelor aferente implementarii proiectelor ?

  9. Cetatean 24 iulie 2013 la 16:00 #

    ANOFM ( http://www.anofm.ro/piata-muncii ):

    • 3.837 locuri de munca vacante (in toata tara).

    • 289 locuri de munca pentru persoanele cu studii superioare (o medie de 7 locuri de munca pe judet).
    • 3.548 locuri de munca pentru persoanele cu studii medii, dintre care::

    – confectioner-asamblor articole din textile – 637;
    – muncitor necalificat in industria confectiilor – 281;
    – operator confectioner industrial imbracaminte din tesaturi, tricotaje, materiale sintetice – 250;
    – agent securitate – 140;
    – agent de interventie paza si ordine -110;
    – sofer autocamion/masina de mare tonaj – 77;
    – sofer de autoturisme si camionete – 64;
    – vanzator – 55;
    – paznic – 51;
    – lucrator commercial – 49;
    – agent de asigurare – 43;
    – ambalator manual – 42;
    – agent de vanzari – 32
    – etc.

    Avand in vedere structura locurilor de munca disponibile din Romania (care depinde de structura economiei), credeti ca „formarea profesionala” mai are vreo utilitate pentru cetateni si economie? Nu credeti ca „formarea profesionala” ar trebui corelata cu programe de dezvoltare economica, care sa duca la aparitia de locuri de munca inalt calificate?

  10. Vlad Ionescu 24 iulie 2013 la 18:17 #

    O sugestie: legat de fondurile care se acorda pentru reconversie profesionala cred ca acestea trebuie acordate exclusiv angajatorilor in regim deschis, adica atunci cand au nevoie sa faca o aplicatie, intr-o procedura simplificata. Experienta m-a convins ca niciun curs, oricat de profesional ar fi organizat si desfasurat, nu creaza locuri de munca noi, deci degeaba recalifici personal daca nu are unde se angaja. S-au risipit multe fonduri in acest fel in conditiile in care criza desfiinta locuri de munca si in mod obiectiv nu puteau prea multi sa se angajeze. Si nimeni altcineva nu va putea sa gestioneze un astfel de proiect decat angajatorul insusi. In plus, sunt si alte criterii de ordin strict subiectiv care contribuie la decizia de angajare, dincolo de pregatirea profesionala, criterii care tin de persoana celui care doreste sa se angajeze in raport cu angajatorul, ceea ce nu poate rezolva niciun curs de recalificare propriu-zisa. Pot exista cursuri prin care sa deprinzi aptitudini si moduri generale de comportament pentru a-ti spori sansele de angajare. Acestea au sens sa fie finantate si derulate de entitati specializare, dar cursurile de recalificare propriu-zise trebuie acordate exclusiv angajatorilor atunci cand au nevoie. Evident ca si cursurile de perfectionare pentru care aplica angajatorii ar trebui sa aiba tot un regim deschis.

  11. Ionut Jugureanu 24 iulie 2013 la 20:51 #

    Buna ziua,

    1. Componenta de incluziune/economie sociala nu epuizeaza totalitatea nevoilor sociale ale populatiei romanesti vulnerabile: copiii si tinerii strawii, familiile fara adapost, consumatorii de droguri (ex legale; si fara ghilimele), familiile numeroase cu mai multi copii, familiile monoparentale, varsta a treia care traieste sub pragul de saracie… Cum vor lua in considerare viitoarele finantari europene NEVOILE SOCIALE REALE ale Romaniei si populatiei sale?

    2. In ce masura, sub ce formula si care este mecanismul prin care organizatiile nonguvernamentale si societatea civila in ansamblu au fost/sunt consultate cu privire la prioritatile sociale actuale? In ce masura aceste consultari ofera un input tangibil, sunt realmente luate in considerare de birocratia ministerelor finalmente decidente?
    Sau, dimpotriva, functionarii ministerelor acorda in continuare prioritati financiare domeniilor unde le apar LOR ca exista nevoi…

    Multumesc!

  12. andrei 25 iulie 2013 la 20:15 #

    unde se poate face o reclamatie impotriva cuiva care lucrand pe aceasta axa a folosit banii europeni in alte scopuri decat cele prevazute in program?

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ce si cum se va finanta in domeniul social/educatie, dupa 2014? Daniela Manuc, Director General Adjunct POSDRU raspunde cititorilor | Radio GRADO - 20 iulie 2013

    […] Transmiteti intrebari la rubrica de comentarii: aici […]

  2. Daniela Manuc, Director General Adjunct POS DRU: interviu cu raspunsuri la intrebarile cititorilor | Întâlnirile Euractiv - 5 august 2013

    […] Intrebarile au fost transmise de cititori – aici. Precizare: La intrebarile care vizau Ministerul Educatiei Nationale (proiecte de cercetare, burse doctorale), Autoritatea de Management POSDRU nu a putut raspunde fiindca aceste componente sunt gestionate de MEN. […]

Lasă un răspuns